De financiële wereld heeft nu officieel gereageerd op de ban die Google heeft uitgesproken over cryptomunten. Advertenties van cryptomunten zijn sinds kort officieel verboden op de zoekmachine. Hiermee worden vooral nieuwe ICO bedrijven mee getroffen die nog naamsbekendheid moeten opbouwen. Een vergelijkbaar verbod zien we ook bij Facebook en Twitter. Het verbod geld voor zowel cryptomunten, ICO’s en crypto exchange sites.
De Blackmore Group een investeringsfonds uit Manchester heeft zich hard uitgesproken over het verbod van Google en Facebook. Volgens het investeringsfonds is het verbod niet gericht op gebruikers. Ze zouden namelijk beweren hun gebruikers te willen beschermen tegen criminaliteit. Maar daar zou het verbod helemaal niets mee te maken hebben.
De CEO van Blackmore Group laat weten dat ze begrijpen dat Facebook en Google met cryptomunten in hun maag zitten. Ze weten net als een hoop consumenten niet goed wat ze ermee aan moeten. Maar aan de andere kant laten ze wel advertenties toe van bedrijven die helemaal onethisch bezig zijn. Denk bijvoorbeeld aan goksites of andere praktijken.
Google en Facebook zouden een eigen cryptomunt willen releasen
Het nieuws waar de financiële wereld helemaal boos over werd is dat Google en Facebook een eigen munt willen releasen. Ze willen zo eigenlijk de concurrentie uitschakelen door geen advertenties meer toe te laten. Dit is officieel niet eens toegestaan en ethisch gezien niet verantwoord dat Google zo een monopoly positie voor zichzelf in gedachten heeft.
Overigens zou het verbod van Facebook tot nu toe mislukt zijn. Cryptomunten plaatsen nog steeds advertenties alleen onder andere termen. Zoals c-currency. Of crypt0munten met een nul. Toch blijft het schadelijk dat deze bedrijven een soort monopoly positie willen creëren. Vooral door eerst een verbod uit te roepen omdat de munten schadelijk zouden zijn en er vervolgens zelf één te gaan releasen. De financiële wereld spreekt er schande van en hoopt dat er streng wordt opgetreden tegen deze bedrijven.