Een nieuwe ICO die zich o.a. wil gaan bezighouden met het uitbrengen van films heeft $ 575 miljoen opgehaald. Het nieuwe bedrijf zou dit bedrag bij elkaar gekregen hebben via een privé ophaalfonds. De munt die ze verkochten tijdens de privé ICO was TTU. Een aantal investeerders zijn grote namen die veel geld hebben gestopt in deze nieuwe ICO.
Het startup bedrijf genaamd TaTaTu heeft het derde hoogste bedrag ooit opgehaald als ICO. Tot de klanten die geld geïnvesteerd hebben hoort BlockTower Capital en een prins. De enige cryptomunten die tijdens hun financieringsrondes meer geld wisten op te halen waren EOS en Telegram.
Het klinkt bizar dat een bedrijf zonder enige historie en een naam als TaTaTu $ 575 miljoen ophaalt. Zelfs een paar investeerders in het project hebben hun vraagtekens of de ICO inderdaad zoveel geld heeft opgehaald. Helemaal omdat de organisatie niet bekend is in de cryptomarkt.
Grote investering hebben mogelijk te maken met de hype rond cryptomunten
Ondanks dat het met de cryptomarkt op dit moment niet zo lekker gaat blijven de munten een hype. Investeerders gaan op zoek naar pareltjes die mogelijk tot iets groots kunnen uitgroeien. Door er op tijd bij te zijn kan je zomaar miljoenen euro’s winst maken. Mogelijk zijn een aantal grote beleggers daardoor ook doorgeslagen met hun investering in TaTaTu.
Het positieve is wel dat er door dit soort nieuwe ICO’s wel nieuw geld in de markt komt. Dit is ook hard nodig vooral nu de grote nieuwe investeerders uitblijven bij de Bitcoin. Het grootste deel van het geld zou van de royals en sterren uit Europa komen. Prins Felix van Luxemburg zou o.a. geïnvesteerd hebben in TaTaTu. Maar ook mevrouw Monika Bacardi (van het drankjes merk) zou geld erin gestopt hebben. Monika Bacardi zou na verluid al $ 100 miljoen in het project gestopt hebben.
TaTaTu is verder van het plan om met het geld een platform te bouwen waarop eigen gemaakte video content komt te staan. Het platform moet een concurrent gaan worden voor Netflix. Het geld wordt gebruikt om het platform te bouwen en te promoten onder het grote publiek.