Site pictogram 36.nl

Twitter stopt met advertenties cryptomunten en ICO

In navolging van Facebook en Google heeft ook Twitter aangegeven geen advertenties meer te tonen van cryptomunten en ICO’s. Het gerucht dat Twitter de stekker eruit ging trekken ging al een tijdje. Vandaag werd bekend dat de ban per direct ingaat en er geen advertenties meer van Facebook en Twitter getoond worden.

Twitter heeft bekendgemaakt dat er een nieuw beleid komt voor adverteren op het social media kanaal. In het nieuwe beleid staat bijvoorbeeld dat Twitter voortaan geen advertenties meer gaat weergeven van cryptomunten en ICO’s. Het verbod zou ook geldig zijn voor exchange sites en e-wallets waarin je cryptomunten kan bewaren. Er wordt wel een uitzondering gemaakt voor bedrijven die bekend zijn op de aandelenmarkt en toevallig ook aandelen in Bitcoins verkopen.

De ban zal ook uitgesloten zijn voor bedrijven die goedgekeurd zijn door de FSA en een licentie hebben. Een voorbeeld zijn bijvoorbeeld de crypto exchange sites die in Japan een licentie hebben. Zij mogen straks nog wel gewoon met hun diensten adverteren op Twitter.

Veiligheid voor de belegger is het allerbelangrijkste

Twitter is tot dit besluit gekomen omdat ze de veiligheid voor de belegger ontzettend belangrijk vinden. Ze willen niet dat Twitter gebruikers in de val trappen om geld te stoppen in onveilige websites. Daarom worden er weer wel advertenties weergeven van websites met een officiële licentie. Deze uitzondering wordt tot nu toe alleen door Twitter gemaakt. Google en Facebook zijn van plan om alles rond cryptomunten te blokkeren qua advertenties.

Twitter laat de ban wel al per direct ingaan in navolging van Facebook. Google heeft een ban ook al aangekondigd, maar is van plan om deze pas in juni 2018 in te laten gaan. Nieuwe ICO’s krijgen dus nu nog de kans om naamsbekendheid te genereren tot de ban in juni ingaat.

Mobiele versie afsluiten